Reizen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Hans Verboom - WaarBenJij.nu Reizen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Hans Verboom - WaarBenJij.nu

Reizen

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 September 2012 | Nepal, Kathmandu

Eigenlijk is vliegen alleen leuk als je bij een raampje zit. Anders heeft het geen andere beleving dan een reis met een doorsnee Connexxion bus: je zit een beetje te staren naar de stoel voor je. Dus zit ik me vanaf Schiphol al te verheugen op mijn stoel 19f van Doha naar Kathmandu; de aanblik van de miljoenenstad, en omdat de stad in een dal ligt schijnt de landing magnifiek te zijn.

Stap ik in Doha als een van de laatsten in het vliegtuig, en jawel, zit er een meisje van rond de 22 jaar op mijn 19f-bij-het-raam. Dus ik laat mijn boarding pass zien: zie je wel, 19f!? Maar de drie dames op 19D,E, en F zijn samen aan het reizen, waarop zo'n schattig, verontschuldigend, manipulerend lachje volgt; je kent het wel. Oke, denk ik, jij vliegt dus ook voor het eerst, en waarschijnlijk ook voor het laatst gezien je afkomst en kleding, en dus wil je ook graag bij het raampje zitten. Ik laat me inpakken door de glimlach, en voel met ontzettend gemanipuleerd. Maar oke, op de terugweg zit ik op stoel 10a weer bij een raam hou ik mezelf voor.

Nou ik kan je vertellen, tijdens het opstijgen deed ze het raampje dicht, en het is tot aan de grond in Kathmandu niet meer opengegaan. De hele halve reis heb ik me er aan zitten frustreren. Stom kind. Dames zijn dus overal ter wereld hetzelfde: onbegrijpelijk, zucht...

Maar goed, ik ben dus aangekomen, heb een kamer voor 2 weken, en zal binnenkort ff meer vertellen over de stad. (heb alvast wel 2 foto's van de hoofdweg van het vliegveld naar het centrum er op gezet)

Tot later!

  • 09 September 2012 - 18:29

    Danielle:

    Ha Hans,

    (Je schrijfstijl is excelent, dat wordt een glorieus plezier om je blog te lezen)
    Anyway, fijn dat je bent aangekomen (in Kathmandu) hoop dat je er snel 'thuis' gaat voelen!

    Adios,
    Danielle

  • 09 September 2012 - 18:29

    Danielle:

    Ha Hans,

    (Je schrijfstijl is excelent, dat wordt een glorieus plezier om je blog te lezen)
    Anyway, fijn dat je bent aangekomen (in Kathmandu) hoop dat je er snel 'thuis' gaat voelen!

    Adios,
    Danielle

  • 09 September 2012 - 18:29

    Danielle:

    Ha Hans,

    (Je schrijfstijl is excelent, dat wordt een glorieus plezier om je blog te lezen)
    Anyway, fijn dat je bent aangekomen (in Kathmandu) hoop dat je er snel 'thuis' gaat voelen!

    Adios,
    Danielle

  • 09 September 2012 - 18:41

    Hans Verboom:

    Thanx Danielle, moet wel heel leuk om te lezen zijn als je het 3x post;) Of valt jou internet ook steeds weg als je net iets heb bedacht en getypt? Ik heb het ook wel een keer of 4 proberen te posten.

    Jij heel veel geluk daar in Spanje!

  • 09 September 2012 - 20:53

    Nelleke:

    Ha Hans,
    Fijn dat je goed bent aangekomen, ondanks het "inpakken" door een meisje :) . Je gaat onderzoek doen naar de drinkwaterkwaliteit. Als ik de twee foto's zie, de hoofdweg bij Kathmandu kwam als eerste bij me boven hoe of de luchtkwaliteit daar is.
    Groetjes en leuk dat we je zo kunnen volgen.

  • 09 September 2012 - 21:53

    PA En MA VERBOOM:

    HA HANS ,we maken even gebruik van jou KATMANDU tijd ,bij ons is het nog zondag ,bij jou al maandag.
    Fijn dat je een kamer hebt ,we hebben je vlucht op de computer goed kunnen volgen,alleen de raampjes historie niet,maar in de trein naat schiphol was dat wel anders denk.We hopen dat je toch een goede zondag hebt gehad.HET BESTE en tot het volgende nieuwsbericht.

  • 09 September 2012 - 22:18

    Marianne:

    Ta pai lai kas to cha, Hans, Eindelijk in Nepal!! Waar logeer je in Kathmandu, in de Thamel? En waar? De " German Bakery" al gespot?
    Al thee met lemon en ginger gedronken? Dal bhat gegeten? CIF kerk gevonden? Succes met alles. Wij hebben acuut heimwee. Namaste!

  • 10 September 2012 - 13:34

    Elbert & Annemarie:

    Ha Hans, genoten van je eerste blog! Blijf zo doorgaan zou ik zeggen! Begrijp nu ook waarom er nog steeds zo weinig schoondochters in de familie zijn...gezien je kijk op vrouwen ;-) Ach ja, misschien moet je als je terug komt maar eens een gesprekje met je grote broer hebben om te vragen hoe hij het al zo lang uithoud met een...VROUW...haha...

    Veel succes in ieder geval met het wennen aan de cultuur, de mensen, het eten enz. We blijven je volgen.

    XX de Boliviaantjes

  • 10 September 2012 - 15:29

    JoanneA:

    Ha Hans,
    Blij te lezen dat je bent aangekomen en een kamer hebt weten te regelen!
    Ben het met Daniëlle eens dat het plezierig is/wordt om je blog te lezen :)
    Heerlijk verhaal over je vliegtuigraampje; vergeet je niet te genieten van Nepal vanaf de grond?
    Succes met alles!
    Amicale groet, Joanne

  • 10 September 2012 - 18:14

    Heleen P.:

    Oooooh, nou snap ik waarom ik de vorige keer in het vliegtuig geupgraded werd naar business class....waarschijnlijk trok ik ook zo'n glimlach..... handig joh, vrouw zijn!

    Veel plezier in Kathmandu! Je zult vast nog wel met stakingen te maken krijgen, die daar aan de orde van de dag zijn. Hoewel het de laatste tijd enigszins meevalt, hoorde ik.


  • 10 September 2012 - 21:25

    Aaltje:

    Hans!
    Leuk om je blog te lezen. De foto's zien er ook mooi uit. Gewoon geen NL...precies wat je wilt:)
    Enjoy!

  • 10 September 2012 - 22:57

    Woudie:

    Hee broertje!
    Super dat je heelhuids aangekomen bent!
    Tja vrouwen... ik kan er ook niet aan doen:P Ik leef er al jaren mee en 't lukt nog steeds;)
    geniet van je tijd daar en succes met je onderzoek!
    xx Woudie

    ps: Leuke reactie Boliviaantjes:P

  • 11 September 2012 - 09:49

    Kees:

    Hey broertje,

    Goed te lezen dat je ook aan het reizen geslagen ben. Pas maar op reizen is verslavend, en geloof me, op hoe meer plakken dat je in de wereld geweest ben, des te groter wordt je verlanglijstje met plekken waar je nog naar toe zou willen. Althans bij mij is dat wel zo. Ik ben op veel plekken in de wereld geweest, maar wil er nog veel meer zien. Ook wil ik nog graag naar een aantal plekken terug, maar helaas de laatste 4 jaar niet meer gereisd op een kort reisje begin dit jaar naar Engeland, maar dat telt niet. Ik mis het reizen nog elke dag, maar wie weet ooit??? heel veel succes met je onderzoek en geniet er lekker van. Gr. Kees



  • 11 September 2012 - 11:43

    William:

    Hee Hans alias mcbekpek,

    Mooie blog! Geniet ervan in Nepal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Hans

Leuk dat je hier ff komt kijken, met een beetje mazzel heb ik een nieuw bericht achtergelaten.

Actief sinds 20 Aug. 2012
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 15226

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 13 Juli 2015

Ethiopië

07 September 2012 - 26 December 2012

Stage en thesis in Nepal

Landen bezocht: